woensdag, januari 25, 2006

Firenze


Ik kijk er naar uit om in april naar Firenze te gaan. Eerst gaan wij met ons werk nog wel naar Egypte, wat ook fijn zal zijn. Toch spreekt Firenze mij meer aan dan de Nijlcruise.
Enkele jaren geleden was ik al in Firenze, maar dat was echt een blitz bezoek. De gids, een antwerpse ex-militair was om te beginnen al verloren gereden (gids - guide - geit, die eigenlijk bokkestreken uithaalde). Komt daarbij nog dat we eten moesten zoeken voor 22 mensen, dat dan ook nog niet veel mocht kosten ! Ik herinner mij dat onze baas een broodjeszaak binnenstapte waar de 'patrone' alleen maar Italiaans praatte. Hij vroeg daar in zijn beste Italiaans, wat verdacht veel op Antwerps leek, om een 'pistolei mĂȘ keesio'. Met een hoofd zo rood als een pomadore vertaalde ik dit. Onze baas was fier dat hij zijn broodje kaas kreeg en zei : Ziede wel, ze verstaan mij overal.
Enfin, ik weet nu toch een klein beetje wat er allemaal in Firenze te zien is. Ik hoop alleen maar dat vijf dagen genoeg zal zijn. Het zal kiezen worden !
Ik vertrek op 14 april met een vlucht van Alitalia (kan nog een andere maatschappij worden volgens het reisagentschap - de Molengalm. Ik ben er echt tevreden over- wat gezien de stakingen bij die maatschappij misschien wel veiliger is). Om jullie zo een beetje te treiteren heb ik hier een foto van het hotel bijgezet. Achteraf mogen jullie mee genieten van de foto's die ik ongetwijfeld massaal zal bij hebben.