donderdag, januari 26, 2006

De Grootste Belg


Vanmorgen tussen de krant : U bent kandidaat Grootste Belg 2006 !
Ikke heel benieuwd want wat zou dit nu weer zijn ? Wanneer ik de folder openplooide zag ik direct waar het om ging : Een stortingsformulier voor de Damiaan actie. Mijn eerste idee was dat zij wel heel laat op de actualiteit inspeelden. Maar direct bedacht ik dat dit misschien wel een bewijs was voor hun integriteit en het niet commerciële van hun acties.
Voort mijmerend wou ik wel eens weten hoeveel Vlamingen, van hen die op Pater Damiaan gestemd hadden als Grootste Belg, effectief een storting zouden doen. Zou dit geen bewijs zijn dat hij niet ten onrechte die grandioze titel verdient ?
Persoonlijk stemde ik niet voor Pater Damiaan, wat niet wil zeggen dat ik vind dat hij de titel niet verdiende. Toch ga ik een storting doen. Ondanks het besef dat onze regering haar belofte om 1% van het Nationaal Brutto Product aan ontwikkelingshulp te besteden nog moet waar maken. Of dat één klein tankje minder een massa melaatsen kan genezen !
Misschien moet Verhofstad of zijn akolieten eens naar India reizen en daar een snuifje 'couleur local' gaan opsnuiven.
In de marge : Hale Berry wil voor haar veertigste een baby ! Wereldnieuws ! Als het haar niet lukt dan duikt zij de koffer in met de 'date of the moment' de dag dat ze veertig wordt om te werken aan haar nageslacht. Ik peins dat dat mens het die dag heel druk zal hebben om al de kandidaten te bekijken. Een reis naar Amerika om tot dat potentieel te behoren zie ik niet zitten, Hale Berry wel.