vrijdag, maart 03, 2006

KARNAVAL


De eerste week van de katolieke vasten is al enkele dagen ver. Vroeger gingen, moesten wij, naar de kerk op Aswoensdag om een kruisje te halen. Symbool van vergankelijkheid. Het gerucht deed toen de ronde dat als je er in slaagde dit een hele dag op te houden, je een nieuw pak van mijnheer pastoor kreeg. Ik bleef altijd mijn eigen kleren dragen.
De dagen voor Aswoensdag, nu zelfs nog enkele dagen erna, werden gekenmerkt door mensen die zich in de meest waanzinnige outfit kleedden om Karnaval te vieren. Persoonlijk vind ik dat maar niks. Tegenwoordig viert echter jan en alleman karnaval. Ook onze petanqueclub richt een karnaval avond in. Een carnaval mĂȘlee. Speciaal voor leden. Wil je echter meespelen dan moet je verkleed zijn. Om de boel gezellig te houden doe ik ook maar mee. Een witte broek, een kleurige poncho, een gevangenhoedje met de tekst 'I was a minister', moeten volstaan. Ik zal dan wel niet de prijs van de bestverklede speler krijgen, maar zal toch mijn best doen om een prijs in de wacht te slepen door goed te spelen.
Ik hoop ook een boel mooie foto's te trekken die je dan vanaf zondag op deze blog kan bewonderen.