dinsdag, januari 31, 2006

PASSIE


Iedereen zal wel een afwijking hebben zeker ? Of misschien meerdere ? Eén van de mijn is de passie voor pétanque. Dat heb je ongetwijfeld in één van de vorige publicaties al wel gemerkt.
Verleden zaterdag moesten wij een belangrijke match spelen, tegen Markdal, om in de betere middenmoot te blijven. Geen gemakkelijke opdracht maar we wisten van tevoren dat Markdal nog nooit bij ons komen winnen is. Wij bij hen ook niet trouwens.
Het moet gezegd zijn, wij speelden beregoed ! We wonnen met 7/2 en haalden daarmee 3 punten binnen. Dat voelt goed.
Wat mij erg plezierde was dat ons triplet goed klikte. OK, soms laat je al eens een steekje vallen, maar met 2 overwinningen leverden wij toch een bijdrage tot de overwinning.
In tegenstelling tot vorige week, waar we wel wonnen, maar waar ons triplet niets won, heb ik dus wel goed geslapen. Dat Lierse SK dan ook nog won maakte mijn dag (en nacht) helemaal goed. Want dat is dan een andere afwijking, niet echt een passie, want ondanks de tegenvallende plaats in het klassement blijf ik toch Lierse supporter en vind ik het spijtig dat ik niet meer kan gaan kijken.
Nu zaterdag is het weer een petanque wedstrijd om naar uit te kijken want we moeten naar Aartselaar die altijd een te duchten tegenstander zijn.
Ik heb ook de weblog van De Lindepet bij mijn links gezet, onder die van ons Juleke. Ben je geïnteresseerd dan ga je maar eens kijken.
Dat petanque niet alleen een westerse sport is merk je op bijgaande foto : een aantal petanque spelers uit Thailand. (merk je hoe jong ze zijn !)