donderdag, februari 09, 2006

GMT

Heb je al opgemerkt dat ik blijkbaar op de gekste uren een blog post ? Mij viel het ook maar pas op. Uiteraard ging ik naar mijn pc wekkertje zien en dat stond juist. Wat is er dan mis ?
Natuurlijk is er niets mis ! De uitgevers van blogger zijn Amerikanen en dus verschijnt hun tijd wanneer je post. Tel er zo ongeveer acht uur bij (of moet je ze nu aftrekken ?) en dan heb je ongeveer het uur dat ik voor mijn pc zat en dit brouwsel publiceerde.
Eerder vertelde ik al eens dat sport wel mijn ding is, naar de meeste kan ik uren kijken. Ons Freya zou zeggen : je zou er beter aan doen. Maar zeg nu zelf een voetbalmatch op tv bekijken is toch tof. Natuurlijk mis je de sfeer van het stadion, maar je ziet alles wel veel beter. En voor een passieve sporter als ik is dat kijken een héél inspannende en ontspannende bezigheid. Wat heb je nu aan een veldrit als je in het veld staat ? Je ziet de renners 10 keer voorbijkomen, met wat geluk vallen ze vlak voor je neus, en dat is het. Bovendien is het dan koud, je hebt dorst en wat al meer. Op tv volg je de renners op de voet, allez, soms iets hoger, maar je ziet ze constant. Daarom is naar sport kijken zoveel interessanter dan er zelf aan doen. Hoeveel topsporters en subtopsporters, en nog daaronder, sterven er niet van de inspanning. Van te veel kijken krijg je hoogstens vermoeide ogen. Maar zie je iets bijzonders, dan trek je die toch weer open !